Sebzeli Bulgur Pilavı

Bu pilav da gün kurtarıcılarından çünkü azıcık da yese içeriğinden dolayı rahatlıyorum.en fazla 5 tatlı kaşığı yiyor ama her öğünde bir iki kaşık atıyorum ağzına her seferinde "öttetiii bilovvv öttetiii bilovvv" diye ağlıyor ( pirinç pilavına bayılıyor) bir sonraki gün öttetiii bilovvv yapılıyor ses kesiliyor :))


1 havuç
1 kabak
1 patlıcan
Küçük 1 soğan 
2 diş sarımsak
1 domates
1bardak bulgur
1,5 bardak kemikli et suyu

Ilk önce havucu bir kapta az haşlıyorum sert kalmasın diye,sonra küp küp doğruyoruz (suyunu atmayın doğru pilava) patlıcanları küp küp doğrayıp tuzlu suda biraz bekletiyorum, az zeytinyağ da hafif soteliyorum,kabakları da küp küp doğrayıp soteliyorum,soğanları da hafif soteliyorum ve domatesi rendeleyip koyuyorum biraz çevirip bulguru koyuyorum ve tüm sebzeleri buluşturup suları koyup kapağını kapatıyorum( ben çoğunlukla göz kararı yaptığım için bakıp su ekliyorum) pişmeye yakın sarımsağı ezip doğrayıp içine koyup karıştırıyorum muhteşem bir aroma oluşturuyor. En son üstüne tereyağ eritip döküp kapatıyorum.sonuç misssler gibi sağlıklı ve besleyici bir bulgur pilavı çıkıyor...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederiz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...