Sebzeli köfteler

Çocukların sevdiği yiyecekler sıralamasında ilk sıralarda olacak olan köfte ,bizde biraz altlarda kalsa da yemediği diğer şeyleri karıştırıp verebildiğim yiyecekler arasında. Mesela bu tarif,peynir ve bezelye yemeyen Yuşa Mira için düzenlendi.bu usul de az da olsa ikisindende yiyor içerik değişebilir ama
köfte her hâlukarda gidiyor deneyebilirsiz;)heee bizde çok severek yiyoruz,


birkaç arkadaşımız da denk geldiğinde yediler (tabi sonradan söyledim aslında kızımın menüsü olduğunu ;) ) çok beğenerek tükettiler...




Fırında sebzeli köfte

250 gr kıyma (çift çektiriyorum)

1 küçük soğan

2 diş sarımsak

1 kapya(kırmızı)biber

1 yeşil biber

İstediğiniz kadar bezelye

1 havuç

Tuz kimyon

1 çay bardağı Domates suyu (yazdan yapılan doğal olanından)

Ve kaşar


Önce kıymayı bir kaba alıyorum içine soğanın yarısını rendeliyorum ve 1 diş sarımsağı(kalanı sebzelerle fırın kabına) biraz kimyon azıcık tuz ve ekmek içi ile bir güzel yoğuruyorum minik köfteler yapıp bekletiyorum. Fırın kapına biraz tereyağ koyup domates suyundan biraz döküyorum sonra sebzeleri koyup harmanlayıp biraz fırınlıyorum sonra çıkarıp köfteleri koyup kalan domates suyunu fırınlıyorum pişmesine yakın kaşlar rendesini koyup işlemi tamamlıyorum azıcık soğuyunca afiyetle yiyoruz gerçekten lezzetli oluyor..eğer köfteleri öncen biraz kızartıp koyarsanız tadından yenmiyor büyükler için öyle tavsiye ederim ;)) afiyetler olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederiz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...