Kolay peynir yapımı

Kalsiyum'un önemini hamilelik döneminden beri en ince ayrıntısına kadar öğreniyoruz,gereken şeyleri uygulayabilmek ayrı bir özen gerektiriyor bazılarımız için! ben mesela onlardan biriyim :( ve ne yazık ki kızım da bana benzemiş anne sütü hariç hiçbirşeyi yediremiyorum süt ve süt ürünlerinden ama inatla yapıyorum yoğurdunu mayalıyorum peynirini yapıyorum en azından kahvaltısına ve çorbasına karıştırıyorum börek yiyor arada içine koyuyorum..yapımı da çok kolay bu peynirin canım Anneannem Elmas hanımcığım dan bana benden size olsun Anneanneme de bir dua ederseniz ohhhh daha ne istiyeyim...nurlar için de yat canım Anneannem....


Kolay peynir yapımı


3 kg süt (ben keçi sütünden yapıyorum hepsinden olur)

1 kg ayran


Büyük bir tencerede Sütü kaynatıyoruz bir kapta hazırladığımız ayranı çırpıyoruz..bu arada ben kızım için yaparken tuz koymuyorum siz tuzlu isterseniz ayranınızı tuzlu yapıp süzerken de tuzunu koyabilirsiniz. Kaynayan süte ayranı döküp karıştırıyoruz hemen su ile sütün ayrıştığını göreceksiniz bi kabın üstüne süzgeç onun üstüne de temiz bir bez koyup yaptığımız peyniri süzüyoruz.suyu azalınca eğer sert bir peynir isterseniz bezi iyice sıkıp üstüne bir ağırlık koyup iyice süzdürebilirsiniz böylece kalıp peynir elde edebilirsiniz..ben daha yumuşak kullandığım için süzüp bırakıyorum..

Görüntüsünü beğenmesenizde tadı çok güzel oluyor....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederiz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...