Bebek tarhanası

Tarhana her yörede değişiklik gösterse de en çok bilinen çeşidi yoğurtlu unlu sebzeli ve Güneş'te kurtulmuş şekli oluyor.avrupaya insan göçü olduğu dönemlerde gelen Türk çocuklarının hemen hemen hiç hastanlanmadığı,diğer çocuklara göre çok güçlü bir bağışıklık sistemleri olduğu gözlemlemiş ve tabi boş durmayıp araştırmalar yapılmış yapılan tüm çalışmaların sonu tek bir şeye bağlanmış (tahminleri görelim demek geldi içimden:) ) tabiki TARHANA zengin içeriği Güneş'te kurutma vb en güçlü vitaminler antioksidanlar onlar bunlar şunlar d vitaminine kadar ne ararsan bulmuşlar içinde ve Türk mucizesi demişler gerçektende muhteşem birşey içinde yok yok heleki şimdi annemin yaptıklarında ne ararsan var Yuşa Mira doğduğundan beri annem sağolsun aştı kendini torununa özel herbişeyli tarhana bile yaptı tadı da harika oldu onun tarifini de aldım tabi ;) ama sırayla ilk önce 6.aydan sonra rahatlıkla kullandığımız bebiş tarhanamızın tarifi...buyursunlar efendim...


Biz keçi sütünden yaptık ama normalde inek sütünden de oluyor.


1 kase süt kaymağı

1 büyük kase yoğurt

Aldığı kadar tam buğday unu

Biz 3-4 tane soğan 2 baş sarımsak da koyduk isteyen bunları çıkarabilir yada çoğaltabilir...


Önce soğan ve sarımsakları azıcık buharlayıp rondoluyorsunuz sonra büyükçe bir kapta kaymak yoğurt ve unu güzelce karıştırıyorsunuz kıvamı yapışkan cıvık bir kıvam olacak aldığı kadar un koyuluyor rondoladığınız sebzeleri de katıp iyice karıştırıp oda sıcaklığında üstü kapalı mayalandırmaya bırakıyorsuuz ama sabah öğlen akşam karıştırmak üzere. Yaklaşık 2 gün karıştırma bekletme işlemi yapıyorsunuz hafif kabarmaya başladığı zaman bilin ki oldum ben beni güneşe götür diyordur tarhanamız. Sonra iyi güneş alan düz bir zemine un Serpip (biz geniş bir tepsi üzerinde bir örtüye serdik)kurutmaya başlıyorsunuz yaz sıcağında hemen kuruyorlar zaten her taraflarını kurutuyorsunuz bir taraftanda ellerinizde ovalayıp ufaltmaya başlayın tabi.tamamen kuruduğun da son işleme geçiliyor rondolamak ama ben rondo karşıtı olduğum için anneannemin yöntemini kullanıyorum kevgirden elle bastıra bastıra geçiriyorum biraz meşakkatli ama en doğal ve güzel

yöntemi bu ;) bez torbada gönül rahatlığıyla saklayıp bebişlerinize içiriyorsunuz...bebeğiniz büyüdükçe içine istediğiniz şeyi ekleyip pişirebilirsiniz..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederiz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...